ASTM A500 è ASTM A501Tramindui rispondenu specificamente à i requisiti relativi à a fabricazione di tubi strutturali in acciaio à u carbone.
Mentre ci sò similitudini in certi aspetti, anu ancu e so caratteristiche è applicazioni uniche.
Dopu, videremu e differenze chjave trà ASTM A500 è ASTM A501 è cumu sò aduprati in diverse applicazioni.
Prucessi di fabricazione
Prucessi di fabricazione ASTM A500
I tubi ASTM A50 devenu esse fabbricati per via di prucessi senza saldatura o saldati.
I tubi saldati devenu esse fatti d'acciaio laminatu pianu per mezu di u prucessu di saldatura à resistenza elettrica (ERW).
Prucessi di fabricazione ASTM A501
I tubi devenu esse fabbricati cù unu di i seguenti prucessi: saldatura senza saldatura, saldatura di testa in fornu (saldatura cuntinua); saldatura à resistenza o saldatura à arcu immersu.
Deve esse poi riscaldatu nantu à tutta a sezione trasversale è termoformatu per via di prucessi di riduzione o di furmazione, o entrambi.
A furmazione finale di a forma deve esse fatta per mezu di un prucessu di furmazione à caldu.
Diversi prucessi di fabricazione
E duie norme permettenu l'usu di tecniche di fabricazione di tubi senza saldatura;
Sè un prucessu di saldatura hè adupratu per a fabricazione, ASTM A500 usa saldatura à resistenza elettrica (ERW), mentre chì ASTM A501 permette una varietà di tecniche di saldatura, cumprese a saldatura à resistenza elettrica (ERW), a saldatura à arcu immersu (SAW), ecc.
Tuttavia, ASTM A501 richiede chì u tubu sia trattatu termicamente, ciò chì aiuta à migliurà l'uniformità è e proprietà meccaniche di u materiale. U scopu di a termoformatura hè di migliurà e proprietà di u materiale trattendu termicamente u tubu prima chì a so forma sia finalizata.
ASTM A500 ùn hà micca requisiti cusì dettagliati.
Classificazione di i gradi
Gamma di dimensioni applicabile
Cumponenti chimichi
Pigliati inseme, ci sò alcune differenze in e cumpusizioni chimiche di i tubi strutturali in acciaio à u carbone specificati in i dui standard, ASTM A500 è ASTM A501.
In ASTM A500, u Gradu B è u Gradu D anu i stessi requisiti di cumpusizione chimica, mentre chì u Gradu C hà un cuntenutu di carbone riduttu in relazione à B è D. In ASTM A501, a cumpusizione chimica di u Gradu A hè a listessa chè quella di u Gradu B, mentre chì u Gradu C hà un cuntenutu di carbone riduttu in relazione à u Gradu B.
In ASTM A501, a cumpusizione chimica di u Gradu A hè simile à quella di i Gradi B è D di A500, ma in i Gradi B è C u cuntenutu di carbone hè riduttu, u cuntenutu di manganese hè ligeramente aumentatu, è u cuntenutu di fosforu è zolfu hè più bassu chè in u Gradu A.
U cuntenutu di rame ferma un requisitu minimu consistente in tutti i gradi.
I sfarenti requisiti di cumpusizione chimica riflettenu i bisogni specifichi di i dui standard per diversi prucessi di pruduzzione è applicazioni, assicurendu chì u materiale risponde à i criteri di prestazione per una vasta gamma di applicazioni ingegneristiche è strutturali.
Prestazione Meccanica
Prestazioni Meccaniche ASTM A500
Prestazioni Meccaniche ASTM A501
Diverse Proprietà Meccaniche
I materiali in A501 offrenu tipicamente livelli più alti di resistenza per via di a maggiore resistenza di l'acciaio da u prucessu di furmazione à caldu.
Prughjetti Sperimentali
I sfarenti requisiti per l'articuli sperimentali in i dui standard riflettenu i prucessi di fabricazione è l'usi previsti di sti dui tubi diversi.
A norma ASTM A500 richiede analisi termica, analisi di u produttu è proprietà meccaniche in più di a prova di appiattimentu, a prova di svasatura è a prova di schiacciamentu à cunei per assicurà chì u prucessu di furmazione à fretu ùn abbia micca un impattu negativu nantu à e proprietà di u materiale.
A norma ASTM A501 mette in risaltu u prucessu di termoformatura, è postu chì i prudutti termoformati sò digià trattati termicamente durante u prucessu di fabricazione, sti testi ponu esse cunsiderati ridondanti perchè u trattamentu termicu hà digià assicuratu a plasticità è a tenacità di u materiale.
Campi d'applicazione
Ancu s'è tramindui ghjocanu un rolu strutturale, l'accentu serà diversu.
I tubi ASTM A500 sò largamente aduprati in strutture di custruzzione, fabricazione di macchine, telai di veiculi è attrezzature agricule per via di e so bone proprietà di piegatura à fretu è di saldatura.
I tubi ASTM A501 sò più adatti per applicazioni di custruzzione è strutturali chì richiedenu una maggiore resistenza è tenacità, cum'è a custruzzione di ponti è grandi strutture di supportu, per via di a so eccellente tenacità è resistenza.
E duie norme furniscenu una guida per a fabricazione di tubi d'acciaio al carboniu di alta qualità, ma a megliu scelta dipende da i requisiti è i vincoli di un prughjettu specificu.
Sè una struttura hà bisognu di funziunà bè in un ambiente à bassa temperatura, ASTM A501 pò esse preferitu perchè a maggiore tenacità di a furmatura à caldu furnisce una migliore resistenza à a frattura fragile. À u cuntrariu, sè a struttura deve esse custruita per un ambiente internu, allora ASTM A500 pò esse sufficiente, postu chì pò furnisce a resistenza è a lavorabilità richieste, pur potenzialmente costendu menu.
Etichette: a500 vs a501, astm a500, astm a501, acciaio à u carbone, tubu strutturale.
Data di publicazione: 06 di maghju 2024