ASTM A335 P91, cunnisciutu ancu cum'èASME SA335 P91, hè un tubu d'acciaio in lega ferritica senza saldatura per serviziu à alta temperatura, UNS N. K91560.
Hà un minimuresistenza à a trazione di 585 MPa(85 ksi) è un minimuresistenza à u rendimentu di 415 MPa(60 ksi).
P91cuntene principalmente elementi di lega cum'è u cromu è u molibdenu, è una varietà di altri elementi di lega sò aghjunti, appartenenti à uacciaio à alta lega, dunque hà una super forza è una eccellente resistenza à a corrosione.
Inoltre, P91 hè dispunibule in dui tipi,Tipu 1èTipu 2, è hè cumunimenti adupratu in centrali elettriche, raffinerie, apparecchiature critiche per impianti chimichi è tubazioni in ambienti à alta temperatura è alta pressione.
I tubi d'acciaio P91 sò classificati in dui tipi, Tipu 1 è Tipu 2.
Tramindui i tipi sò listessi in termini di proprietà meccaniche è altri requisiti cum'è u trattamentu termicu,cù piccule differenze in a cumpusizione chimica è u focus di l'applicazione specifica.
Cumposizione chimicaIn paragone à u Tipu 1, a cumpusizione chimica di u Tipu 2 hè più stretta è cuntene più elementi di lega per furnisce una megliu resistenza à u calore è à a corrosione.
ApplicazioniPer via di a cumpusizione chimica ottimizzata, u Tipu 2 hè più adattatu per temperature estremamente elevate o ambienti più corrosivi, o in applicazioni induve sò richieste una maggiore resistenza è durabilità.
U tubu d'acciaiu ASTM A335 deve essesenza saldatura.
U prucessu di fabricazione senza saldatura hè classificatu infinitura caldaètiratu à fretu.
Quì sottu hè un diagrama di u prucessu di finitura à caldu.
In particulare, u P91, un tubu d'acciaio altamente legatu, chì hè spessu adupratu in ambienti difficili sottumessi à temperature è pressioni elevate, u tubu d'acciaio senza saldatura hè uniformemente stressatu è pò esse trasfurmatu in pareti spesse, assicurendu cusì una maggiore sicurezza è una migliore rentabilità.
P91 Tutti i tubi devenu esse trattati termicamente per ottimizà a microstruttura di u tubu, migliurà e so proprietà meccaniche è aumentà a resistenza à alta temperatura è pressione.
P91 Cumponenti Chimichi di Tipu 1
Cumponenti chimichi di tipu 2 P91
Cù e duie imagine sopra, hè faciule vede a differenza trà l'elementi chimichi di Tipu 1 è di Tipu 2 è e restrizioni.
1. Pruprietà di trazione
A prova di trazione hè cumunamente aduprata per misurà uforza di rendiment, resistenza à a trazione, èallungamentun di u prugramma sperimentale di tubi d'acciaiu, è hè largamente utilizatu in e proprietà di u materiale di a prova.
AA tavula 5 dà i valori minimi calculati.
Quandu u spessore di u muru si trova trà i dui valori sopra, u valore minimu di l'allungamentu hè determinatu da a formula seguente:
Longitudinale, P91: E = 32t + 15,00 [E = 1,25t + 15,00]
induve:
E = allungamentu in 2 in. o 50 mm, %,
t = spessore reale di i campioni, in. [mm].
2. Durezza
Una varietà di metudi di prova di durezza ponu esse aduprati, cumpresi Vickers, Brinell è Rockwell.
Spessore di u muru <0,065 in. [1,7 mm]: Nisuna prova di durezza hè necessaria;
0,065 in. [1,7 mm] ≤ spessore di u muru <0,200 in. [5,1 mm]: Deve esse adupratu u test di durezza Rockwell;
Spessore di u muru ≥ 0,200 in. [5,1 mm]: usu facultativu di a prova di durezza Brinell o di a prova di durezza Rockwell.
A prova di durezza Vickers hè applicabile à tutti i spessori di parete di i tubi. U metudu di prova hè realizatu in cunfurmità cù i requisiti di E92.
3. Test di appiattimentu
L'esperimenti devenu esse realizati in cunfurmità cù a Sezione 20 di a norma ASTM A999.
4. Prova di piegatura
Piegate à 180° à temperatura ambiente, ùn devenu apparisce crepe nantu à l'esternu di a parte piegata.
Dimensione > NPS25 o D/t ≥ 7.0: A prova di piegatura deve esse realizata senza prova di appiattimentu.
5. P91 Prugrammi Sperimentali Opzionali
I seguenti articuli sperimentali ùn sò micca articuli di prova richiesti, se necessariu ponu esse determinati per negoziazione.
S1: Analisi di u produttu
S3: Test di appiattimentu
S4: Testi di struttura metallica è incisione
S5: Microfotografie
S6: Microfotografie per pezzi individuali
S7: Trattamentu termicu alternativu - Gradu P91 Tipu 1 è Tipu 2
A prova idrostatica P91 deve rispettà i seguenti requisiti.
Diametru esternu > 10 pollici [250 mm] è spessore di u muru ≤ 0,75 pollici [19 mm]: questu deve esse una prova idrostatica.
Altre dimensioni per prove elettriche non distruttive.
Per i tubi in acciaio alliatu ferriticu è in acciaio inox, a parete hè sottumessa à una pressione micca inferiore à60% di a resistenza minima di cedimentu specificata.
A pressione di prova idrostatica deve esse mantenuta per almenu 5ssenza perdite o altri difetti.
Pressione idraulicapò esse calculatu cù a formula:
P = 2St/D
P = pressione di prova idrostatica in psi [MPa];
S = tensione di a parete di u tubu in psi o [MPa];
t = spessore di u muru specificatu, spessore nominale di u muru secondu u numeru di schedule ANSI specificatu o 1,143 volte u spessore minimu di u muru specificatu, in. [mm];
D = diametru esternu specificatu, diametru esternu currispondente à a dimensione di u tubu ANSI specificata, o diametru esternu calculatu aghjunghjendu 2t (cum'è definitu sopra) à u diametru internu specificatu, in. [mm].
U tubu P91 hè ispezionatu per mezu di u metudu di prova E213. A norma E213 si occupa principalmente di e prove à ultrasoni (UT).
Sè specificatu specificamente in l'ordine, pò ancu esse ispezionatu secondu u metudu di prova E309 o E570.
A norma E309 tratta di solitu di l'ispezione elettromagnetica (currenti parassite), mentre chì E570 hè un metudu d'ispezione chì implica array di currenti parassite.
Variazioni permesse di diametru
Per u tubu urdinatu àdiametru internu, u diametru internu ùn deve micca varià di più di ± 1% da u diametru internu specificatu.
Variazioni permesse in u spessore di u muru
E misure di u spessore di u muru devenu esse fatte cù calibri meccanichi o dispositivi di prova non distruttivi calibrati currettamente di precisione adatta. In casu di disputa, a misura determinata cù calibri meccanichi prevalerà.
U spessore minimu di u muru è u diametru esternu per l'ispezione di cunfurmità cù questu requisitu per u tubu urdinatu da NPS [DN] è u numeru di calendariu sò indicati inASME B36.10M.
Difetti
L'imperfezioni superficiali sò cunsiderate difetti s'elle superanu u 12,5% di u spessore nominale di u muru o superanu u spessore minimu di u muru.
Imperfezioni
Segni meccanichi, abrasioni è fossette, ognuna di e quali cù imperfezioni più prufonde di 1/16 in. [1,6 mm].
I marchi è l'abrasioni sò definiti cum'è marchi di cavi, ammaccature, marchi di guida, marchi di rulli, graffi di palla, punteggi, marchi di matrici è simili.
Riparazione
I difetti ponu esse eliminati per macinazione, à condizione chì u spessore di u muru restante ùn sia micca inferiore à u spessore minimu di u muru.
E riparazioni ponu ancu esse fatte per saldatura, ma devenu rispettà i requisiti pertinenti di A999.
Tutte e saldature di riparazione in P91 devenu esse fatte cù unu di i seguenti prucessi di saldatura è cunsumabili: SMAW, A5.5/A5.5M E90XX-B9:SAW, A5.23/A5.23M EB9 + flussu neutru; GTAW, A5.28/A5.28M ER90S-B9; è FCAW A5.29/A5.29M E91TI-B9. Inoltre, a somma di u cuntenutu Ni+Mn di tutti i cunsumabili di saldatura utilizati per saldà a riparazione P91 Tipu 1 è Tipu 2 ùn deve micca superà l'1,0%.
U tubu P91 deve esse trattatu termicamente à 730-800 °C dopu a riparazione di a saldatura.
A superficia esterna di u tubu d'acciaiu ispezionatu deve cuntene i seguenti elementi:
Nome o marca di u fabricatore; numeru standard; gradu; lunghezza è simbulu supplementu "S".
I marcaggi per a pressione idrostatica è i testi non distruttivi in a tabella sottu devenu ancu esse inclusi.
Sè u tubu hè riparatu per saldatura, deve esse marcatu "WR".
p91 U tipu (Tipu 1 o Tipu 2) deve esse indicatu.
EN 10216-2: X10CrMoVNb9-1 o 1.4903;
JIS G 3462: STPA 28;
GB/T 5310: 10Cr9Mo1VNb;
Quessi equivalenti sò assai vicini in cumpusizione chimica è proprietà meccaniche à ASTM A335 P91.
Material: Tubu d'acciaiu senza saldatura ASTM A335 P91;
OD1/8"- 24";
WTin cunfurmità cùASME B36.10esigenze;
Calendariu: SCH10, SCH20, SCH30,SCH40, SCH60,SCH80, SCH100, SCH120, SCH140 è SCH160;
Identificazione:STD (standard), XS (extra-forte), o XXS (doppiu extra-forte);
persunalizazioneDimensioni di tubi non standard sò ancu dispunibili, dimensioni persunalizate sò dispunibili nantu à dumanda;
LunghezzaLunghezze specifiche è aleatorie;
Certificazione IBRPudemu cuntattà l'urganizazione d'ispezione di terze parti per ottene a certificazione IBR secondu i vostri bisogni, e nostre urganisazioni d'ispezione di cuuperazione sò BV, SGS, TUV, ecc.;
FineEstremità piatta, smussata o estremità di tubu cumposta;
SuperficieTubu leggeru, pittura è altre prutezioni temporanee, rimozione è lucidatura di ruggine, galvanizazione è rivestimentu plasticu è altre prutezioni à longu andà;
ImballaggioCassa di legnu, imballaggio in cintura d'acciaio o filu d'acciaio, prutettore di estremità di tubi di plastica o di ferru, ecc.




















